Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze"
Niezależne forum mieszkańców Spóldzielni Przy Metrze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

STARE - NOWE opłaty czynszowe...........
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna -> Sprawy aktualne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:04, 27 Lis 2012    Temat postu:

Szanowna/y moraich
Dziękuję bardzo za upomnienie za lekcję moralizatorstwa.
Pozwalam sobie na to, albowiem w twoim przypadku mamy do czynienia z seansami złośliwości.
Jak sam/sama napisałeś matematyka jest jedna. Jeśli więc wydatki zostały poniesione, to 2 + 2 musi równać się 4 i ktoś te 4 musi zapłacić. Myślę, że nie zapłacą tego mieszkańcy Wyżyn, ani Jar, ani spółdzielni z Kabat, tylko my, bo je ponieśliśmy i jeszcze ponosić będziemy.
Oczywiście kocham cudowne recepty, które sprowadzają się do zawrócenia kijem Wisły, ale jako osoba przecież profesjonalna, wiesz dobrze, że takie zaklinanie rzeczywistości to czary mary.
W spółdzielni jest audyt. Rachunkowość była prowadzona nieprawidłowo. Odkręcenie tego drobnego faktu trochę czasu zabierze.
Ale oczywiście oczekuję jakiegoś zaklęcia czarownego, które wymaże wiele pozycji, pochowane skarby stępnia od razu wykaże, a nową klarowną jakość w jedną chwilę postawi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raport24




Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:20, 27 Lis 2012    Temat postu:

Tak jak Moraich napisał uważam że w naszej spółdzielni czynsze są za wysokie.
Z tego co napisał NEO wynika że w spółdzielni prowadzony jest audyt proponuje zatem poczekać na wyniki audytu.
Mam nadzieje że obecny zarząd przedstawi wyliczenia (wiem że to nie jest proste) ile w stawce eksploatacja podstawowa kryje się bezpośrednich uzasadnionych kosztów związanych z faktycznym administrowaniem naszą spółdzielnią, a ile wynoszą nadmiarowe koszty które płacimy w wyniku tak a nie inaczej zarządzanej spółdzielni przez stary zarząd. Nie oczekuje wyliczeń co do grosza ale pewne szacunki myślę że można podać.

Kiedyś istniały plany "5 letnie", dobrze by było żeby obecny Zarząd przedstawił w jakimś sensownym czasie po tym audycie, perspektywy co do kształtowania się poziomu pozycji eksploatacja podstawowa.

Wiadomo że wszystko wymaga czasu i myślę że większość członków spółdzielni gotowa by była cierpliwie czekać gdyby były zarysowane jakieś perspektywy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 9:49, 27 Lis 2012    Temat postu: Uważajcie

Znacie to powiedzenie


"LEPIEJ JUŻ NIE BĘDZIE BO LEPIEJ JUŻ BYŁO""

Moim zdaniem powinno się rozliczyć koszty zewnętrzne na które nie mamy wpływu i Koszty wewnętrzne, które zredukować musimy. I NA TYM POLU jest miejsce do działania.Wyszczególnić koszty niezbędne i" koszty spadkowe",które co miesiąc powinny być mniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moraich




Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:01, 27 Lis 2012    Temat postu:

raport24 napisał:
Tak jak Moraich napisał uważam że w naszej spółdzielni czynsze są za wysokie.
Z tego co napisał NEO wynika że w spółdzielni prowadzony jest audyt proponuje zatem poczekać na wyniki audytu.
Mam nadzieje że obecny zarząd przedstawi wyliczenia (wiem że to nie jest proste) ile w stawce eksploatacja podstawowa kryje się bezpośrednich uzasadnionych kosztów związanych z faktycznym administrowaniem naszą spółdzielnią, a ile wynoszą nadmiarowe koszty które płacimy w wyniku tak a nie inaczej zarządzanej spółdzielni przez stary zarząd. Nie oczekuje wyliczeń co do grosza ale pewne szacunki myślę że można podać.

Boże, co wy piszecie?
Jaki AUDYT, w spółdzielni mieszkaniowej?
Może ktoś, kto podejmuje tak durne decyzje i płaci za audyt naszymi pieniędzmi powinien przeczytać ze zrozumieniem statut, prawo spółdzielcze i inne obowiązujące w spółdzielczości przepisy i zacząć je stosować.
Nóż w kieszeni się otwiera, kiedy czytam takie bzdury.
Jeżeli zarząd nie potrafi zarządzać skutecznie, ani nie potrafi tego rada, to żadne audyt w niczym nie pomoże.
Spółdzielczość audytom nie podlega, a rzeczywiste koszty umie policzyć dziecko w ostatniej klasie szkoły podstawowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Demokles




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:34, 27 Lis 2012    Temat postu:

moraich

jeżeli ty nie wiesz po co ten audyt w spółdzielni jest robiony to tobie już nic nie pomoże.

Tak, to twoja i równiez moja i innych wina że stępień robił co chciał a ty teraz chcesz normalności i to szybciutko i natychmiast. Trzeba to było zrobić dużo , dużo wcześniej. Ale widać tobie sie nie udało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moraich




Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:58, 27 Lis 2012    Temat postu:

Demokles napisał:
moraich

jeżeli ty nie wiesz po co ten audyt w spółdzielni jest robiony to tobie już nic nie pomoże.

Tak, to twoja i równiez moja i innych wina że stępień robił co chciał a ty teraz chcesz normalności i to szybciutko i natychmiast. Trzeba to było zrobić dużo , dużo wcześniej. Ale widać tobie sie nie udało.


Demoklesie, przeczytaj sobie przepisy, a potem pisz o zasadności audytu. Ponieważ nie wiesz, co ja zrobiłem w tej sprawie napisz, co zrobiłeś ty aby pozbyć się Stępnia.
Wypowiadaj się o swoich winach i dokonaniach, tym bardziej, że nie znamy się. I dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gonia




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:49, 27 Lis 2012    Temat postu:

UCHWAŁA NR XLVI/1237/2012
RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia 8 listopada 2012 r.

§ 1. Określa się wysokość stawek podatku od nieruchomości:
1) od gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków
- 0,88 zł od 1 m2 powierzchni,
b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych
- 4,51 zł od 1 ha powierzchni,
c) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego
- 0,45 zł od 1 m2 powierzchni;

2) od budynków lub ich części:
a) mieszkalnych
- 0,73 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków
mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
- 22,82 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
[.]

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2013 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:07, 28 Lis 2012    Temat postu:

Rozumiem moraich, że przywołasz stosowny zapis w ustawie o sm, z którego będzie wynikać, że w spółdzielniach nie dokonuje się audytów. Albo wręcz nie wolno ich stosować.
Jeśli więc nie audyt to co? Rozmumiem, że lustracja, tak?
Pozwolę sobie jednak mieć przekonanie, że czym innym jest audyt, czym innym lustracja. Spółdzielnię czeka i tak lustracja, bo mija właśnie 3 rok od poprzedniej.
Mam nadzieję, że będzie skuteczniejsza od poprzednich. Postawię jednak odważną być może dla ciebie tezę, że lustratorzy to często różni dziwni ludzie po tygodniowym kursie. Rzeczywiście audyt sądowych biegłych rewidentów to pikuś, bo nie ma to jak lustracja. Prawda? Przyjdzie jakiś wywalony z innej spółdzielni prezes z uprawnieniami kontrolera i będzie badał szwindle naszego prezesa. No ale przecież w spółdzielniach robi się lustracje zgodnie z ustawą, a nie audyty, bo to wyrzucanie pieniędzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atena




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:44, 28 Lis 2012    Temat postu:

Moroich - jeśli tak dużo zrobiłeś/ zrobiłaś dla pozbycia się Stępnia więc nie rozumiem dlaczego nie potrafisz się tym cieszyć tylko złościsz się a wszystko i wszystkich. Oczekujesz cudów i nie przyjmujesz do wiadomości, że cuda się może i zdarzają, ale widocznie jeszcze na nie nie zasługujemy.
W jakiś postach pisałeś/ pisałaś ze jesteś wykładowcą więc poziom wiedzy predysponuje Cię do tego abyś znał/znała zasady kalkulacji chociażby na poziomie podstawowym, nie udawaj więc że nie wiesz skąd się biorą takie a nie inne stawki. Proste, są algorytmem kosztów i powierzchni nieruchomości, lub kosztów i ilości zamieszkałych w nieruchomości osób.
Problem w tym z czego się te koszty składają i czy są zasadne i czy ktoś je kontroluje, czy tylko odwala robotę podpisując faktury bez zastanowienia.
Śmiem twierdzić że większość pracowników spółdzielni robotę odwalała bo za zadanie miała robić coś zupełnie innego, a teraz nie mogą się pozbierać.Ja nie jestem uczona, ale maturę mam i do 10 zliczyć potrafię i kapelusz mi z głowy nie spada gdy pytam i dociekam. Ty czekasz na innych, czasy wskazującego palucha minęły więc jeśli nie nosisz korony i umiesz mówić proszę i dziękuje, poproś o kalkulację, koszty i powierzchnię i dociekaj prawdy. Poza tym nie czepiaj się słówek, to tylko semantyka, chodzi o to co mają zrobić biegli, a nie oto czy to się nazywa audyt czy analiza i zasadność wydatków.
Dobranoc Atena, też dobrze że Cię nie znam bo jesteś niegrzeczny/a a takich osób nie lubię.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez atena dnia Śro 0:50, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 9:28, 28 Lis 2012    Temat postu:

Czy Was nie mdli???

""Poza tym nie czepiaj się słówek, to tylko semantyka, chodzi o to co mają zrobić biegli, a nie oto czy to się nazywa audyt czy analiza i zasadność wydatków."""

Problem w tym .,ze dyskutujecie z "biegłym sadowym" wiem ,ze czasami teoria nie zawsze sprawdza się praktyce, choć założenia teoretyczne powinny być realizowane w praktyce.
Atene
podaj adres tej szkoły średniej,bo widać ,ze tam bubli nie wypuszczali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:37, 28 Lis 2012    Temat postu:

Dorzucę swoje 3 grosze - dyskusja zupełnie idiotyczna, bo dotyczy nazwy dokumentu, który powinien powstać aby można było rzetelnie ocenić stan spółdzielni po rządach Stępnia i spółki.

Przecież nikt tego z członków nie zrobi bo jedyne, na co się zdobywają, to wypisywanie się na forum. Poza tym gdyby nawet to zrobił, to zaraz byłyby zarzuty o nieobiektywność.

Napewno nie załatwi tego jakakolwiek lustracja a według mojej wiedzy spółdzielczość nie ma do tej pory odpowiedniego narzędzia aby rzetelnie i obiektywnei ocenić kondycję i stan spółdzielni. Praktycznie a nie teoretycznie. Bo teoretycznie od dawna nawet w spółdzielni Przy Metrze było - rada nadzorcza.

Może i audyt zewnętrzny będzie trochę kosztował ale to nic w porównaniu z ewentualną wiedzą (jeśli będzie wykonany dobrze) i możliwością jej wykorzystania, Choćby w celu zgłoszenia ewentualnych roszczeń do poprzedniej ekipy bo niby dlaczego za jej zaniedbania mają płacić solidarnie wszyscy członkowie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sąsiad dnia Śro 10:42, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alterus




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:00, 28 Lis 2012    Temat postu:

Być może czegoś nie rozumiem ale kalkulacja przynajmniej tzw. "opłaty eksploatacyjnej" jest a przynajmniej była podawana corocznie.
Nawet tu na forum ktoś zamieścił skan za rok 2010 dla KEN.
Mam, przynajmniej dla KEN, aktualniejszy, za 2011 r.
Wynika z niego, że koszty eksploatacji podstawowej za rok 2011 wyniosły 931336 zł., przy czym narzut kosztów ogólnych biura Zarządu oraz tzw. "usługa administrowania" kosztowały 528495 zł. Reszta to rozmaite koszty konserwacji, napraw, rekultywacji zieleni itd. itp.

Koszt administrowania przez SM Przy Metrze wynosi zatem 57% wykazanego kosztu eksploatacji podstawowej i to tłumaczy przy okazji jego wysokość. Obecnie przynajmniej na KEN wynosi on dla członków SMPM 2,45/m2 zaś dla nieczłonków 3,35/m2.
"Czysta" stawka eksploatacji podstawowej wynosi zatem 1,05/m2 a koszt usługi administrowania 1,40/m2.

Na księgowości to się nie znam, ale pozycje przedstawiane w kalkulacjach wysokości opłaty eksploatacyjnej były akurat dość dokładnie przedstawiane. Przynajmniej mnie poziom ich szczegółowości w zupełności wystarcza. Oczywiście można chcieć obejrzeć fakturę za np. "rekultywację zieleni" i czy faktycznie kosztowała ona -jak to w dokumencie, o którym wyżej- jest podane 5360 w roku 2011 ale trudno wymagać od Zarządu i to już wszystko jedno czy obecnego czy poprzedniego aby xero takiej faktury przesyłał razem z tym wyliczeniem. Całkiem sensowne wydaje mi się rozwiązanie aby informacje o najdalej idącym poziomie szczegółowości dostępne były w siedzibie SM na żądanie członka.

Tak czy inaczej wyjaśnień wymaga przede wszystkim pozycja narzutu kosztów ogólnych biura Zarządu + administracji. Jeśli kwota ta stanowi 57% utrzymania całej nieruchomości to coś ewidentnie jest nie tak. Ciekawi mnie jak to jest w innych budynkach? Mógłby ktoś sprawdzić jak ma u siebie i podać? Bo może płacicie jeszcze więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 11:36, 28 Lis 2012    Temat postu:

kurde pisze ,ze mu wystarcza faktura a następnie poddaje pod wątpliwość pewne składniki.
Sam się człowiek dziwi dlaczego tak jest ale czy tak byc musi.nie ma kosztów wewnętrznych bez kalkulacji.Narzut do kosztów faktycznych 57 % jest wzięty z sufitu.Normalny powinien wynosić 20-25 % i proszę nie pytać skąd to wiem, bo ten kto zarządza powinien wiedzieć. właśnie dlatego pisze po-raz N-ty o potrzebie dokonania kalkulacji każdego składnika kosztów wewnętrznych. Będą składniki z których narzut kosztów obsługi będzie za duży ale będą składniki w których będzie nieopłacalny.Tu decydować musi średnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alterus




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:57, 28 Lis 2012    Temat postu:

Adamus napisał:
kurde pisze ,ze mu wystarcza faktura a następnie poddaje pod wątpliwość pewne składniki.


Ależ Adamusie dokładnie odwrotnie. Napisałem, że ja przynajmniej faktur właśnie nie potrzebuję. Wyraźnie za to wskazałem, że kalkulacja roczna jest wystarczająco dla mnie przynajmniej szczegółowa w zakresie kosztów pozaadministracyjnych a niedostatecznie szczegółowa w zakresie kosztów administracyjnych. I nie pisz proszę o mnie per "on" bo mam swój nick.

Ale do meritum.. O to właśnie chodzi, na co zwróciłeś uwagę, zresztą już we wcześniejszych swoich postach. Też stwierdzam, że koszty obsługi administracyjnej ewidentnie wymagają wyjaśnienia. Narzut w stosunku do kosztów faktycznych jest nawet większy i wynosi dokładnie 132%. 57% to udział kosztów administracyjnych w kosztach ogólnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 13:54, 28 Lis 2012    Temat postu: ./.

kurde zapamiętałem to zdanie

"Na księgowości to się nie znam, ale pozycje przedstawiane w kalkulacjach wysokości opłaty eksploatacyjnej były akurat dość dokładnie przedstawiane. Przynajmniej mnie poziom ich szczegółowości w zupełności wystarcza."

Za pomyłkę w swym uproszczonym toku myślenia przepraszam. Fakt JEST FAKTEM ,ZE NIE MOŻEMY OD WCZORAJ OCZEKIWAĆ ODCZUWALNEJ POPRAWY. Remontuje mieszkanie i wiem ,ze aby było czysto koniecznie wcześniej trzeba go zabrudzić. nie mniej od czegoś jak pisał NEO trzeba zacząć.






'


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna -> Sprawy aktualne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin