Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze"
Niezależne forum mieszkańców Spóldzielni Przy Metrze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Posiedzenie 20.02.13
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna -> Nowa Rada Nadzorcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:21, 15 Lut 2013    Temat postu: Posiedzenie 20.02.13

Kolejne posiedzenie będzie długie i pełne wrażeń.
[link widoczny dla zalogowanych]
Będzie co robić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Sob 11:55, 16 Lut 2013    Temat postu:

NEO
dzięki za link
z przerażeniem przeczytałem to co wkleję

"Zgodnie z sugestią Zarządu, jeszcze przez miesiąc, może dwa, dopóki prawnicy od spraw karnych nie opracują informacji pod kontem doniesień do prokuratury, to informacje z audytu nie będą dostępne.
Pewne rzeczy trzeba też niezależnie uściślić czy sprawdzić, bo audyt to nie wyrocznia i każdy może być omylny.
W audycie mogą też być rzeczy, których udostępnienie może przynieść znaczną szkodę SM.
Na pewno z jego treści nie wynika, co sugerują niektórzy,że w spółdzielni wszystko było O.K.
Wręcz przeciwnie.
Pisałem już wielokrotnie, że informacje z tego audytu na pewno będą dostępne dla członków SM przed Grupami Członkowskimi, ale być może wcześniej, proszę się jeszcze uzbroić w cierpliwość.

piątek, 15 lutego 2013 16:38:00 CET""""

pisownia oryginalna.

Jeżeli władze statutowe nie maja zaufania do ludzi ,którzy przeprowadzali audyt to dlaczego takiej firmie go zlecono??
Protokół z audytu jest dokumentem opracowanym przez ludzi posiadających odpowiednie kwalifikacje i moim zdaniem powinien być obiektywna oceną badanych zagadnień.
Niedopuszczalnym jest ingerencja w dane zawarte w audycie.
Wyniki audytu powinny być niezwlocznie przekazane do prokuratury o ile
biegli stwierdzili wyczerpanie znamion określonego przestępstwa.Czas może tu odgrywać znaczną role. Choćby ze względu na możliwość przedawnienia ścigania określonych czynów.
Ocenę zawartych opinii dokona sama prokuratura,jako organ do tego powołany.
Co nie wyklucza możliwości dokonania weryfikacji przez władze statutowe naszej SM. dla własnych potrzeb.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:20, 17 Lut 2013    Temat postu:

A ja przeczytałem to bez przerażenia. tylko z satysfakcją.
Nigdzie tam nie ma ,że władze nie maja zaufania do firmy audytorskiej.
A pomyłki czasami nawet w tresci wyroków sądowych występują.
I lepiej cos pięć razy sprawdzić niz działac pochopnie.
To, że prawnicy musza na spokojnie wszystko przeczytac i przekuć na doniesienia do prokuratury i że to musi trwać, to dla mnie tylko na plus.
Szybkie doniesienienia skutkuja później brakiem ich skuteczności , co juz wielokrotnie miało miejsce.

Jedynie niepokoi mnie możliwość wykrycia w audycie dodatkowych przekrętów Stępnia, które mogąć skutkować dodatkowymi roszczeniami do SM jakiś pokrzywdzonych.
Tu juz nie mam jednoznacznego zdania, czy lepiej coś ujawnić, co spowoduje te roszczenia , a w konsekwencji zmniejszy majatek SM , czy nie ujawniać publicznie. Strat wtedy nie bedzie, bo ewidentnie pokrzywdzeni nie dowiedzą sie o tym.
Ale czy nie bedzie to rodzaj oszustwa tych pokrzywdzonych.
To juz pewnie dylemat obecnych władz SM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Nie 18:57, 17 Lut 2013    Temat postu:

Jednym słowem audytu dokonali kowale??? co o tym świadczy a to.....

"Zgodnie z sugestią Zarządu, jeszcze przez miesiąc, może dwa, dopóki prawnicy od spraw karnych nie opracują informacji pod kontem doniesień do prokuratury, to informacje z audytu nie będą dostępne.
Pewne rzeczy trzeba też niezależnie uściślić czy sprawdzić, bo audyt to nie wyrocznia i każdy może być omylny.
W audycie mogą też być rzeczy, których udostępnienie może przynieść znaczną szkodę SM.?

Płaci się za wykonanie finalnego produktu a nie półproduktu. Przed zapoznaniem się z treścią końcowego protokołu powinno się nanieść uwagi wymuszające na biegłych uzupełnienie swoich badań.
Poza tym nie uprawiaj demagogii pokrzywdzony nie wie ,ze stał się ofiara???nie wie ,ze może dochodzić roszczeń???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stary mieszkaniec




Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:21, 18 Lut 2013    Temat postu:

Oczywiście , że pokrzywdzony może nie wie dzieć, ze jest pokrzywdzony. To są rozliczenia księgowe SM, nie napad z bronią w ręku.
Nie wszyscy są jasnowidzami czy biegłymi audytorami.

Ja na przyklad mieszkam sporo lat w SM, a dopiero ze dwa lata temu, jak zostało to upublicznione, dowiedziałem się , że z funduszu remontowego na który wpłacam co miesiąc, wsiąkło kilkanaście milionów zł.
Zakładam , że wsiąkło po równo wszystkim, to wtedy trudno, nie ma sprawy.
Jeśli np. SM upubliczni, że zginęło głównie na moim budynku albo, że zrobiono tam jakies rezerwy, których nam nie oddali, to będe chciał ich zwrotu, co chyba normalne.
Ale pójdzie to z majątku wspólnego SM , to też normalne, no bo skąd?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 21:32, 18 Lut 2013    Temat postu:

nie rznij przygłupa,to nie wypada, szczególnie Tobie. Twoja analogia nie ma się nijak do rzeczywistości.Można odnieść wrażenie ,ze co prawda trudno w to uwierzyć, ale owoce o tym świadczą ,ze ktoś coś usiłuje zamieść pod dywan. Być może tylko usiłuje.W żadnym podanym przez Ciebie przypadku nie mam mowy o roszczeniach sadowych.Owszem takie roszczenia mogą zaistnieć ale tylko do organów statutowych naszej SM. Sprawa wykorzystania środków to przede wszystkim wina ludzi którym zaufali członkowie naszej rodziny, wybierając ich szczególnie do RN,która powinna być pod stalą kontrolą. I TU SIĘ PROSI ZAPIS W STATUCIE kto kiedy i jakie ma narzędzia.
Wywołałeś być może potrzebę kontroli RN przez dotychczas pomijany organ, przy założeniu likwidacji Przedstawicieli. i zastąpienia tego organu WALNYM.
To bardzo ważna inicjatywa.Dziewięciu ludzi wybranych przypadkowo może zawsze błądzić. Za tym koniecznie trzeba wymyślić jakiś organ nadając mu takie uprawnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atena




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:37, 18 Lut 2013    Temat postu:

A mnie się wydaje, że nowy zarząd spółdzielni wynikami audytu i jego wdrożeniem nie jest zainteresowany. - po co im dodatkowa robota i ból głowy co z tymi fantami zrobić.

Tych co walczyli trzeba między sobą skłócić, ośmieszyć wykorzystując stare ubeckie metody napuszczania i pomawiania o machloje i współudział w działaniu na szkodę spółdzielni

Stary zarząd zaciera ręce licząc że wiele spraw po prostu umrze śmiercią naturalną, ponieważ prowadząc zakulisowe gierki przy udziale starej kadry wyeliminują przeciwników przez zniechęcenie ich do dalszego działania.

Pozostawiam pod rozwagę, ponieważ i stary zarząd i nowy mają swoje cele.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:23, 23 Lut 2013    Temat postu:

Na blogu Pani Lucyna opisała ostatnie posiedzenie RN
[link widoczny dla zalogowanych]
Ze względu na rozjechanie się niektórych członków RN na chwilę odpoczynku, nie było częstszych posiedzeń, jak bywało wcześniej. Program był więc długi i było wiele trudnych tematów.
W pierwszej kolejności podjęto uchwałę o powołaniu biegłego rewidenta do sprawdzenia bilansu za poprzedni rok.
Potem była dyskusja w kwestii sprawy osób poszkodowanych przez fałszywe konto komornika. Mecenasi zaproponowali przejęcie wierzytelności od tych osób i dochodzenie przez spółdzielnię ukradzionych pieniędzy. To odciąży stan konta tych osób, bowiem dalej widnieją jako dłużnicy, a także umożliwi odzyskanie tej części pieniędzy, których złodziej nie zdążył wypłacić. Być może uda się powziąć również inne kroki prawne.
Poza tym była omawiana sprawa zmiany siedziby spółdzielni. Obecna, jak wiadomo, juz nie jest nasza, a poza tym nasze interesy w akcie sprzedaży nie były zapisane wystarczająco dobrze, więc lepiej szybko znaleźć inną lokalizację. Najlepszym wydaje się przeniesienie się do Galerii, gdzie spółdzielnia ma dużo powierzchni biurowych, które dziś stoją puste. Niestety pomieszczenia te wymagają adaptacji.
Zarząd miał też okazję opowiedzieć o swoich planach i swoim oglądzie sytuacji. Ogląd, jak można się spodziiewać, przygnębiający. Plany ostrożne.
Była też sprawa dosyć dokuczliwa, czyli Biedronka. Obecny zarząd zabrał się za sprawę energicznie, więc może wreszcie uda się przynajmniej zmniejszyć niedogoności okolicznych mieszkańców.
Komisja ds nieprawidłowości miała okazję po raz pierwszy zapreznetować swoje dokonania. Było wiele słów o trudnościach, zagubionych dokumentach, poświęceniu osobistego czasu. Na razie komisja ma 1 temat. Pozostałe są dalej w rozpatrywaniu.
Z uwagi na późną porę posiedzenie zostało przerwane do 05.03.
Atmosfera była spokojniejsza, dzięki czemu wiele tematów udało się dosyć sprawnie omówić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
langusta80




Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 4:35, 23 Lut 2013    Temat postu:

Świetnym pomysłem i trafną decyzją wydaje mi się przeniesienie siedziby SM do GU. Miast tracić pieniądze z tytułu najmu a dodatkowo z tytułu niewynajętych powierzchni biurowych w GU postanowiono straty ograniczyć i to dwustronnie. Brawo dla Zarządu i RN, która podjęła tę decyzję!

Wydaje mi się też trafną decyzja o zaliczeniu wpłat na poczet czynszów tych osób, które ich dokonały na fałszywe konto. Ostatecznie trudno tu się dopatrywać ich winy a SM ma -jakby nie patrzeć- znacznie większe możliwości dochodzenia ich ew. zwrotu niż indywidualni mieszkańcy.
Sprawa podwyżki z tyt. użytkowania wieczystego również wydaje się została rozwiązana w sposób pozwalający na ewentualną minimalizację strat przyszłych w przypadku, gdy SKO nie uwzględni argumentów (skądinąd słusznych) SM.

Jeśli do tego doliczyć uruchomienie elektronicznego systemu rozliczeń i informacji nt. wysokości czynszów oraz bieżących rozliczeń, wypada powiedzieć tylko jedno... Brawo! To jest MÓJ Zarząd i MOJA RN! Taka, jaką chciałem by była.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Sob 14:25, 23 Lut 2013    Temat postu:

NEO
To bardzo dobrze ,ze władze statutowe naszej SM już myślą o zmianie warunków miejsc pracy. Tyle ,ze w pierwszej fazie to powinno się rozważyć alternatywne rozwiązania choćby te które sugerowała atena tj parter naszego budynku przy u. Lanciego 11, podobno poza apteka wszystkie lokale są nasze.
Dokonać rachunku ekonomicznego pod kontem korzyści dla spółdzielców,a przede wszystkim która lokalizacja będzie generować systematyczne podwyższanie kosztów utrzymania i wymuszała generowanie innych kosztów dziś NN kosztów, a będzie i to jest pewne.
Następnie rozważyć oczywiste koszty przychodu z tej lokalizacji i innej i dopiero wówczas po zapoznaniu się z rachunkiem ekonomicznym podjąć Uchwalę a nie już bez tych danych podejmować decyzje na cito.Szkoda ,że ktoś nie zaproponował Marriottu.
Napisałaś
""Zarząd miał też okazję opowiedzieć o swoich planach i swoim oglądzie sytuacji. Ogląd, jak można się spodziewać, przygnębiający. Plany ostrożne""..

Mijają już dwa miesiące od dnia podjęcia pracy przez nowy zarząd, to moim zdaniem zarząd powinien już przedstawić opracowany plan zamierzeń na rok 2013. i to plan opracowany na papierze gotowy do wglądu dla członków SM

Kolejna sprawa
moim zdaniem nie wygląda ona najlepiej to efekty pracy Komisji ds zbadania nieprawidłowości napisałaś

""""Komisja ds nieprawidłowości miała okazję po raz pierwszy zaprezentować swoje dokonania. Było wiele słów o trudnościach, zagubionych dokumentach, poświęceniu osobistego czasu""".

Na temat efektów pracy tej Komisji pisałem tuz po ujawnieniu nazwisk jej członków, było do przewidzenia,ze pełna kontrola nie tylko dokumentów wymaga czasu i poświecenia oraz znajomości miejsc odnalezienia kopi utraconych dokumentów jak i odnalezienia miejsc składowania rożnych innych informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:11, 24 Lut 2013    Temat postu:

Lokalizacja na Lanciego 11 oczywiście była brana pod uwagę.
Ale spółdzielnia jest w posiadaniu 1000m2 powierzchni w galerii. Płaci za nią podatki, płaci koszty utrzymania. Powierzchnia ta jest niewynajmowalna, ani niesprzedawalna, bo ma wiele manakmentów.
Za to lokale na Lanciego to 400m2 powierzchni, które stosunkowo łatwo jest wynająć i mogą przynosić dochód mieszkańcom.
W obydwu lokalizacjach trzeba sporo włożyć na adaptację.
Myślę, że decyzja o przeniesieniu do galerii jest dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Nie 12:48, 24 Lut 2013    Temat postu:

NEO
nie bajeruj na blogu pana Wojtalewicza znalazłem taki wpis

""Po zapoznaniu się z aktualną sytuacją SM Rada Nadzorcza podjęła uchwałę, w wyniku której zobowiązuje Zarząd do podjęcia odpowiednich kroków celem przeniesienia siedziby z Lanciego 12 do lokali w Galerii Ursynów (poziom +2 oraz +1). Obecnie niestety nie można stwierdzić jak długo potrwa procedura ani jakie będą koszty tego przedsięwzięcia. Niemniej przeniesienie siedziby jest koniecznością z uwagi na niekorzystne warunki najmu jakie proponuje obecny właściciel nieruchomości Lanciego 12""".

Podjęto uchwałę w ciemno bez zbadania kosztów. Lanciego 11 to 400 metrów 2??a ile potrzeba metrów na pomieszczenia SM??? 1200???Zastanów się co piszesz.W tak trudnej sytuacji ograniczenie kosztów zaczyna się od siebie czyli od RN i Zarząd w dól, nie tylko od ciecia wynagrodzeń, redukcji zatrudnienia, ale oszczędności właśnie w metrażu pomieszczeń biurowych, zużycia wody,prądu, ochrony, prania ręczników,sprzątania aż do papieru toaletowego włącznie.
Decyzja przeznaczenia 1200 metrów w GN na pomieszczenia biurowe jest na DZIŚ niezrozumiała, nie przemyślana . TE 400 metrów przy ul. Lanciego jest wystarczające i mało bardziej dla SM opłacalne bo nie będzie generowało takich kosztów. Te 1200 metrów w GN można oddać w najem.Nie pisz głupot ,ze te pomieszczenia nie są do wynajęcia, bo ????nie można ich wynająć??ONE MAJĄ SIĘ TYLKO NADAWAĆ NA BIURA SM?? Cha cha cha.Oddanie w najem tych 1200 metrów w Galerii powinno przynieść trzykrotnie wyższy przychód dla SM. a znacznie mniejsze koszty utrzymania. Tak jest i tak będzie długo.Środki z różnicy można przeznaczyć na wiele innych celów.A potrzeby są nieograniczone.Rekultywacja zieleni, modernizacja alejek osiedlowych, dziurawy asfalt popękany itp.
Szanowni państwo jak nie ma środków na plusie to nie kupuje się mercedesa, bo nie ma środków na jego utrzymanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:04, 24 Lut 2013    Temat postu:

Ok. Przyjmuję do wiadomości twoje racje Adamusie.
Pozostanę jednak przy swoim zdaniu.
Nadmierne powierzchnie w galerii można zawsze wynająć, ale dopiero, gdy zainwestuje się trochę w te lokale. One dziś nie spełniają norm.
W lokale na Lanciego też trzeba zainwestować, bo nie da się tak po prostu wprowadzić z biurem do lokalu-restauracji na przykład. A jeszcze trzeba tę restaurację wyrzucić.
Oczywiście lokale w galerii dalej zostaną puste przy opcji Lanciego, bo żeby je w ogóle wynająć trzeba zainwestować. Czy tak czy siak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 13:08, 25 Lut 2013    Temat postu:

NEO
jesteś specjalista z zakresu profesjonalnego prowadzenia spraw związanych nie tylko z obrotem nieruchomościami ale i inwestycjami a przynajmniej takie wiadomości można o tobie usłyszeć.
Jeżeli to prawda, to ja jako "amator" bardzo chętnie wymienię nie tylko z tobą na ten temat poglądy.

1. adaptacja powierzchni o ktorych mowa w GN jest pracochłonna, wymaga wielu zgód/ miedzy innymi projektanta/ i będzie wymagała wiele sil , środków i czasu ,łącznie z przetargami.Po pokonaniu tych przeszkód będzie generowała koszty, dziś łatwe do przeliczenia i będzie generować koszty , ktorych dziś nie będzie można wyliczyć.A takie będą na pewno.
To jest dobry pomysł ale nie z przeznaczeniem na biura naszej SM

2 adaptacja pomieszczeń na Lanciego 11 można rozwiązać w różnoraki sposób.
a w jaki to już zależy od "chciejstwa" czyli ludzi, którzy będą chcieć tam objąć lokalizacje.Bo adaptacja tych pomieszczeń nie będzie wymagała takich kosztów.
I bardzo proszę możemy rozwijać ten temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
langusta80




Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:22, 25 Lut 2013    Temat postu:

adamus, jakie koszty -twoim zdaniem "łatwe do przeliczenia"- będzie generowała siedziba sm w GU? Mógłbyś podać wyliczenie?
Ile będzie kosztowała adaptacja Lanciego 11 a ile powierzchni biurowych w GU? Przedstaw proszę orientacyjny i wstepny kosztorys, bo może rzeczywiście masz rację.

Uwzględnij proszę przychód z tytułu wynajmu na Lanciego 11 i w GU ale osobno tak, aby można było porównać również po zsumowaniu z kosztami adaptacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna -> Nowa Rada Nadzorcza Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin