Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze"
Niezależne forum mieszkańców Spóldzielni Przy Metrze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zepsuty wodomierz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekp10




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:49, 30 Sty 2013    Temat postu: Zepsuty wodomierz

Witam,

Dzisiaj przyszło mi rozliczenie za zużytą wodę, ku mojemu zdziwieniu stan ciepłej wody w kuchni był taki sam jak 3 miesiące temu. No więc do kuchni, kran na max, pod zlew a tam licznik się nie kręci.
I pytanie następujące, kto za to odpowiada i gdzie to zgłosić, jest jakiś regulamin dotyczący liczników? Czy spółdzielnia po ewentualnej naprawie ma prawo naliczyć opłaty wstecz za zużytą wodę na zasadzie jakiegoś średniego wyliczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anemon




Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:33, 30 Sty 2013    Temat postu:

Moim zdaniem, nalezy udac się do działu rozliczeń za lokal (czynszów?).
Zgłosić następnie do działu technicznego i czekac na sprawdzenie wodomierza. Spółdzielnia nie powinna naliczyć zużycia wody za okres wadliwego odczytu z wodomierza, bo i jak ustalić ile wody zostało zużyte???
Poza tym zwykle to pracownik sp-lni odczytuje wskaźniki wodomierzy i ktos w sp-lni nalicza opłaty za zużycie wody (i ponosi za to chyba jakąś odpowiedzialność jako pracownik) , więc powinien zwrócić uwagę na blędne odczyty- że zużycie wody z danego wodomierza stoi w miejscu przez parę miesięcy...
Tak na zdrowy rozum...
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LanciPan




Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:09, 31 Sty 2013    Temat postu:

niestety, większość pracowników w sm to relikt przeszłości i bylejakości /przepraszam tych którzy są nieliczni w tym gronie/. Tutaj nikt nie poniósł konsekwencji zad bylejakość, niedoróbki, złe rozliczenia, nieodbieranie telefonów, brak żarówek, śmietniki w opłakanym stanie, puste garaże, zniszczoną zieleń......wyliczać można tysiące.
Dodam, iż za odczyty pobierana jest od każdego z nas opłata........pytam za co??? Wiele można zrzucać na były zarząd ......ale obiektywnie nie tylko stępień tam przebywał i "zarządzał". Poziom administrowaniem zasobami jest niestety ŻAŁOSNY - bez względu na zmiany z zarządzie.......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:06, 01 Lut 2013    Temat postu:

Z przykrością muszę ci przyznać rację.
Łatwo jest zmienić stronę internetową, ale mentalności ludzi łatwo zmienić się nie da. Lata praktyki wrosły w mózgi.
Mi się zdawało, że wystarczy zmienić zarząd, żeby oni zaczęli pracować. Tymczasem oni pracowali zawsze jako bezmyślni wykonawcy poleceń zarządu i nie potrafią być samodzielni i kreatywni. Zarząd własnymi rękami przecież żarówek nie wymieni.
Czas. Potrzebny jest czas. Oni psuli tę spółdzielnię 15 lat. Odwrócenie tego procesu jeszcze musi potrwać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Weteran




Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:46, 02 Lut 2013    Temat postu:

LanciPan napisał:
"Dodam, iż za odczyty pobierana jest od każdego z nas opłata........pytam za co???"

Za to, że nic nie ma za darmo. Mnie się marzy, żeby kiedyś otrzymywać w rozliczeniu kosztów utrzymania mojego mieszkania rozbicie na znacznie więcej pozycji, np. sprzątanie, utrzymanie zieleni, itd. Wiedza za co i ile płacimy daje możliwości analizowania i ewentualnej redukcji kosztów.
Zupełnie inną sprawą jest jakość wykonywanej pracy. W RWE - i nie tylko - po stwierdzeniu znaczącego spadku zużycia natychmiast zjawia się pracownik w celu kontroli układu pomiarowego. Tylko nie popadajmy w paranoję, pomyłki wszędzie się zdarzają. Ważne na jak dużą skalę. Za zużytą wodę tak czy inaczej ktoś załaci. Jeżeli nie lokator, to wszyscy mieszkańcy budynku. Wodomierz z którego rozliczane jest przez MPWiK zużycie wody, jest jeden, wspólny dla całego budynku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NEO




Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:48, 02 Lut 2013    Temat postu:

Weteranie, nawet w RWE różnie bywa.
Dotknął mnie przypadek, że miałem duże zużycie prądu. Niestety licznik był w zamkniętym pomieszczeniu i nie mogłem go kontrolować. Gdy jednak w ogóle z lokalu nie korzystałem, a zużycie było dalej na podobnym poziomie, zacząłem pisać reklamacje. Po 10 i kilku karkołomnych awanturach u miłych pań wreszcie przyszedł technik i stwierdził, że jest zepusty wyświetlacz. W trakcie mojego śledztwa doszedłem, że od 3 lat inkasent zgłaszał tę wadę, ale nikt się nie pofatygował, dopóki nie zrobiłem awantury, a faktury były wystawiane na podstawie prognozy. Tajemnicze laboratorium przyszłało mi wyliczenie nadpłaty na dobre 3 tys. Ale mi wygląda na dobre więcej niż 3. I co mam robić? Napisać do zarządu dzwonków tramwajowych?
Każdą podejrzaną rzecz należy zgłaszać do administracji. Jeśli przedstawiono ci wadliwe naliczenie, zażądaj protokołu ze spisu liczników z odczytu ostatniego o poprzedzającego. Wykaż błąd pracownika, bo brak wzroostu zużycia wody powinno wzbudzić zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ph14




Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:10, 02 Lut 2013    Temat postu:

Neo, a mi się wydaje, że program powinien być tak skonstruowany, że sam wychwytuje nieprawidłowości, czyli, np. zerowe zużycie. Taka systemowa autokontrola, która z automatu uruchamia służby techniczne spółdzielni w razie zauważonych przez system nieprawidłowości. Mam nadzieję,że p. prezes Kunstetter szybko to zorganizuje.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ph14 dnia Sob 22:12, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin